starstablelifeee.blogg.se

Hej ! Jag heter Felicia o på starstable Daisy Flowerpie ! Följ gärna min blogg ses <3

Novell ~Du och jag~

Kategori: Allmänt

Hej jag heter Rebecka men kallas Becka och jag är 13 år.------------------------------------------- Jag har nyss flyttat till en liten by hålla där allt verkar dött och så ska jag ju börja i min nya klass är är så läskigt men mamma har lovat att vi skulle åka och kolla på ridskolan som fanns ungefär 6 km ifrån vårat hus efter skolan! Jag längtar såååå!!! Jag vakna tidigt på måndags morgonen och satte mig snabbt upp och gick och satte på mig mina kläder och sedan sminka mig.. sen gick jag ner till mamma
-Godmorgon gumman sovit gott? frågar mamma
-Godmorgon ja som en stock! Ljuger Becka som inte sovit ett dugg
-Okej bra! Men skynda dig till skolan nu! säger mamma
-Jaja. säger Becka
*Går till skolan*
Hmmm... undra vart jag ska va.... tänker Becka
-Hej!! vet du vart D-laget ligger? jag är ny här och ska börja i 7:an. frågar Becka en gammal tant.
-Där borta! (och pekar på en stor gammal byggnad) säger tanten
-Tack! säger Becka och börjar gå ditt åt.
Shit vad de är stökigt och pratigt här. Tänker Becka
då kommer en sur gammal tant gående och öppnar klassrummet.
-GÅ IN NU JAG HAR INTE HELA DAN PÅ MIG!!! skriker tanten
-Jaja herregud kärring jävel! hör jag flera viska till varandra.
Skol dagen går långsamt fram på rasterna pratar jag med två tjejer som går på ridskolan som heter Nellie och Amanda. Vi bestämde att vi skulle träffas utanför stallet!! När jag kommer fram så ser jag bara en av tjejen och de var Nallie utanför stallet!
-Vart e amanda? frågar Becka
-Jag vet inte :/ säger Nellie
-Ska vi byta om? Frågar Becka
-Såklart !! säger Nellie
-Vilken häst ska jag ha? frågar Becka
-Den där! Hon heter Rose och de är din skötar häst! Säger Nellie
-Vaaa!!! hon är så stor !! skriker Becka
-Hahaha snäll men busig! säger Nellie
-Okej..... säger Becka
*borstar, sadlar och tränsar*
----------------------------------*går till ridbanan*
-Hej!! idag ska vi ha hopplektion! säger Ridläraren Anna
-Vaaa!!!? De är första gången jag rider här!!! säger Becka
-De klarar du säkert! säger Anna
-Becka ta de där hindret och Nellie du följer efter! säger anna
-okej säger jag och Nellie
Rose fattar galopp direkt och ökar takten mer och mer! Hon hoppar 1 meter innan hindret och landar rätt på hindret och jag flyger genom luften och landar med en duns rätt ner i marken!! Men Rose går omkull men far upp på bena och börjar rusa att från paddocken i full galopp med tyglarna runt bena!
Vad tycker ni? för lång ? tråkig? kommentera !! <3

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Bra tycker jag, rolig ;)

    2013-09-15 | 07:35:27
  • Kate Seaheart säger:

    Jättebra jobbat:) Fortsätt gärna med den=D Hoppas du läser min blogg också:)

    2013-09-15 | 10:26:13
    Bloggadress: http://kateseaheart.bloggo.nu

Kommentera inlägget här: